Na ranoj misi, 19. ned. kroz godinu, naš župnik blagoslovio je obnovljenu sliku Bogorodice s Djetetom, sv. Mihovilom i sv. Nikolom. Blagoslov slike je uslijedio na samom početku misnoga slavlja. Prije samoga blagoslova župnik je podsjetio vjernike kako je održano predavanje uočio Spasovdana, drugu večer trodnevnice, kada je predavanje održao sam restaurator slike Denis Vokić.
Slika Bogorodice s Djetetom, sv. Mihovilom i sv. Nikolom slikana je u tehnici tempera na drvetu. Prema indicijama koje se može čitati iz stila, tehnologije rada i slikarskog rukopisa čini se da je predmetna slika restauratorski zahvat radionice Andrije Pignatellija preslikavanjem ostataka ranije slike oštećene najvjerojatnije 1806. kad je Mokošica bila poprištem rusko-crnogorskog pljačkaškog napada i paleža. Slika je lijevo i desno kraćena te su u drvenom nositelju ostale tiple kojima su spajane daljnje daske. Ispod slike Borodice s Djetetom nalaze se tragovi ranije slike, ali taj raniji oslik sačuvan je tek u tragovima. Novi oslik kada je rađen, rađen je bez ikakvog kitanja, zbog čega je slika grbava, što nije vidljivo „na prvi pogled“.
Slika je bila prekrivena talogom nečistoće koja se nataložila iz zraka. Sloj boje preslika dosta je bio izgubljen, ali nije nedostajalo ništa što bi bilo upitno za rekonstrukciju. Prilikom kitanja i retuširanja pojavilo se pitanje do koje mjere popravljati grbavost oslika kojega se restaurira. Naime, Tragovi prve slike iz 18. st. preslikani su najvjerojatnije odmah nakon 1806. Njihovo preslikavanje je obavljeno bez kitanja ili ikakvog ravnanja podloge. „Restaurirajući taj restauratorski zahvat“ kitanjem i retuširanjem samo zatečenih lacunae - otvara se mogućnost da neki od budućih gledatelja komentiraju kako se u sadašnjem zahvatu nije kitalo oštećenja prije retuširanja. A, ako se sad pokita ono što slikar/ restaurator u 19. st. nije kitao nego samo preslikao - postavlja se pitanje što restauriramo? Zato su u sadašnjem restauratorskom zahvatu pokitana samo ona oštećenja koja nisu bila retuširana zahvatom iz 19. st. i zato je napravljena kvalitetna dokumentacija zatečenog stanja. Restaurirana je slika koja je preslik na tragovima ranije slike sa svim neravninama koje su postojale i prije oštećenja u bombardiranju 1944.
Župnik, don Ivica Pervan, istaknuo je kako ova slika pred nas stavlja lik Blažene Marije Djevice koja nam pokazuje što Crkva, ali i mi sami, trebamo i želimo biti. Svim vjernicima je poželio da im ova slika ne bude čisto umjetničko djelo, da ju promatraju samo kao sliku ili rad jednog umjetnika, nego da se preko slike utječu zagovoru blažene Djevice te da spoznamo da u njoj imamo majku i odvjetnicu.
Ovim putem se još jednom zahvaljujemo K-R Centru na odlično obavljenom restauratorskom zahvatu, ali im zahvaljujemo i na završnom izvješću koje su nam ustupili, a čiji podaci su korišteni u objavljivanju ovih podataka.